Bel niet aan sticker

Over colportage en de sticker als oplossing

Colportage: het van deur tot deur gaan met de bedoeling artikelen of diensten aan de bewoner(s) te verkopen.

Met name energie- en telecombedrijven schakelen in hun zoektocht naar nieuwe klanten steeds vaker verkopers in die van deur tot deur gaan (colportage). Uit onderzoek blijkt dat 91,2 procent van de Nederlanders hier niet van gediend is.

Door het succes van het 'bel-me niet-register' wordt verwacht dat steeds meer bedrijven hun producten via de voordeur proberen te slijten, colportage. Bedrijven die niet meer mogen bellen gaan de straat op. Nederlandse huishoudens krijgen dus meer en meer te maken met verkopers aan de deur (colporteurs).

Colportage sticker is oplossing tegen colportage volgens minister

Na het succes van het 'bel-me-niet-register' tegen telefonische verkooppraatjes pleit de consumentenbond voor een 'bel-niet-aan-register'. Maar de minister ziet hier geen heil in. Volgens haar zou iedereen deze, vaak misleidende en agressieve verkopers, gemakkelijk kunnen weren door simpelweg een colportage sticker op de deur te plakken om colportage tegen te gaan.

Colportage sticker; néé, géén deurverkopen

Met de glasheldere bel-niet-aan-sticker is het voor eens en altijd duidelijk: 'Nee, géén colportage; aan de deur wordt niet gekocht'! Met de sticker tegen colportage houdt u de verkoper op veilige afstand.

Meer informatie over colportage

   
         
       
             
    GOEDE DOELEN OKÉ